Projekt Plan

Aufgaben

Design von der Web- und Mobile-Anwendung

Team

Produktmanager, Business Analyst, UX Forscher, 2 Produktdesigner

Dauer

9 Monate

Arbeitsumfang

80 Web Screens + 100 App Screens

Überblick

Unser Team wurde vom Schweizer Systemintegrator Connect44 kontaktiert, der professionelle Dienstleistungen für Unternehmen weltweit anbietet. Das Unternehmen beauftragte uns mit einem anspruchsvollen Projekt. Das Unternehmen verwendete Excel-Tabellen, um alle Prozesse zu verfolgen, was ein ineffizienter und ressourcenintensiver Prozess war. Das Unternehmen wandte sich an uns, weil es Unterstützung bei der Infra 44 Mobile App benötigte, um Geschäftsprozesse zu automatisieren und Arbeitsabläufe effizienter zu gestalten.

Wir nahmen uns der anspruchsvollen Aspekte des Projekts an und schufen ein umfassendes System mit automatisierten Prozessen, um dem Unternehmen zu helfen, seine Betriebskosten zu senken und die Möglichkeit zu bieten, seinen Kunden Beratung und andere wichtige Funktionen anzubieten.

Dienstleistungen

  • Produktdesig
  • UX Design
  • CRM Design
  • Animation

Projektergebnisse

Am Ende der Zusammenarbeit erhielt der Kunde die mobile und webbasierte Anwendung Infra 44, die im Play Store und im App Store verfügbar ist und zur Dokumentation von Netzverlegung, Kabelverlegung, Grabenaushub und physischen Netzaufbauprozessen verwendet wird. Die Kunden des Unternehmens haben die Möglichkeit, online mit Fachleuten zu chatten, und die Arbeiter können Fotos von den Arbeitsergebnissen machen und diese effektiv bestätigen.

Die Webschnittstelle ist mit detaillierten Karten integriert und ermöglicht es dem Unternehmen, mehrere Projekte zu speichern, den Status in Echtzeit zu aktualisieren, Rechnungen automatisch zu verarbeiten und vieles mehr.

Home page
Projects
Project details
Selected segment
Image upload
Segment details
Infra 44 Homepage
Infra 44 Projects
Infra 44 Project details
Infra 44 Management of multiple projects
Infra 44 Image upload
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Platon

User persona

User persona of Infra 44
Infra 44 blur
Logistics Manager

Age:31

Status:Single

Location:Bern

Innovative
Smart
Collaborative
Analytical

Biography

blur 1 has been working in the logistics industry for over 10 years, gaining extensive experience in supply chain management, transportation, and warehousing. blur 1 joined blur 2 five years ago, attracted by the company’s reputation for innovation and cutting-edge solutions in enterprise mobile and IT networks.

Personality

Loyal
Frickle
Introvert
Extravert
Analytical
Creative

Ziele

  • Efficiency improvement
  • Enhanced tracking and reporting
  • Scalability
  • User-friendly interface

Motivation

  • Operational efficiency
  • Data accuracy and transparency
  • Scalability and adaptability

Needs

  • Customization
  • Operational excellence
  • Innovation and differentiation
  • Employee empowerment

Frustration

  • Over-reliance on Excel
  • Customization requirement
  • Budget constraints
User persona of Infra 44
Infra 44 blur
Logistics Manager

Age:31

Status:Single

Location:Bern

Innovative
Smart
Collaborative
Analytical

Biography

blur 1 has been working in the logistics industry for over 10 years, gaining extensive experience in supply chain management, transportation, and warehousing. blur 1 joined blur 2 five years ago, attracted by the company’s reputation for innovation and cutting-edge solutions in enterprise mobile and IT networks.

Personality

Loyal
Frickle
Introvert
Extravert
Analytical
Creative

Goals

  • Efficiency improvement
  • Enhanced tracking and reporting
  • Scalability
  • User-friendly interface

Motivation

  • Operational efficiency
  • Data accuracy and transparency
  • Scalability and adaptability

Needs

  • Customization
  • Operational excellence
  • Innovation and differentiation
  • Employee empowerment

Frustration

  • Over-reliance on Excel
  • Customization requirement
  • Budget constraints

User journey map

Entice Enter Engage Exit Entend

Touch Points

  • Online research
  • Referral
  • Social media
  • Initial consultation
  • Needs assessment
  • Solution presentation
  • Solution development
  • Training
  • Implementation support
  • Solution deployment
  • Performance evaluation
  • Feedback gathering
  • Continuous improvement
  • Expansion
  • Knowledge sharing
ResearchSign UpApplication usageAchievementsShare experience

User goals

  • Understand the benefits of custom solutions
  • Identify reputable design companies
  • Determine the feasibility and potential ROI
  • Initial consultation
  • Provide relevant information & painpoints
  • Evaluate the proposed solution
  • Collaborate closely with the design team to refine requirements and provide feedback
  • Participate in training sessions
  • Monitor the performance of the automation solution and evaluate its impact on the company
  • Deploy the custom automation solution
  • Measure KPIs
  • Identify achievements reached through the implementation
  • Share insights and best practices
  • Provide feedback to the design company on the effectiveness

User questions

  • What are the advantages of automatization?
  • How do custom solutions compare in terms of features and flexibility?
  • What criteria should I consider when selecting a design company?
  • How can I schedule an initial consultation?
  • What information should I provide?
  • How to review the solutions, and what are the expected timelines and costs involved?
  • Are there any training sessions available?
  • How can I provide feedback to the development team?
  • What support options are available if we encounter any issues?
  • What KPIs to track to measure the success of the automation solution?
  • How can I quantify the impact of the solution on our logistics operations in terms of efficiency and cost savings?
  • How can I share my experiences with colleagues?
  • What feedback should I provide to the design company on the effectiveness?

Solutions

  • Develop an informative and user-friendly application
  • SEO optimization
  • Personalized onboarding experience
  • Incentives for sign-up
  • Simplified sign-up process
  • User-friendly interface
  • Continuous support and training
  • Regular updates and enhancements
  • Performance tracking and reporting
  • Success stories and case studies
  • Highlight specific solutions implemented
  • User advocacy program
  • Referral incentives
  • Encourage users to share their tips, and best practices with their professional networks
Entice Enter

Touch Points

  • Online research
  • Referral
  • Social media
  • Initial consultation
  • Needs assessment
  • Solution presentation
Research Sign Up

User goals

  • Understand the benefits of custom solutions
  • Identify reputable design companies
  • Determine the feasibility and potential ROI
  • Initial consultation
  • Provide relevant information & painpoints
  • Evaluate the proposed solution

User questions

  • What are the advantages of automatization?
  • How do custom solutions compare in terms of features and flexibility?
  • What criteria should I consider when selecting a design company?
  • How can I schedule an initial consultation?
  • What information should I provide?
  • How to review the solutions, and what are the expected timelines and costs involved?

Solutions

  • Develop an informative and user-friendly application
  • SEO optimization
  • Personalized onboarding experience
  • Incentives for sign-up
  • Simplified sign-up process
Engage

Touch Points

  • Solution development
  • Training
  • Implementation support
Application usage

User goals

  • Collaborate closely with the design team to refine requirements and provide feedback
  • Participate in training sessions
  • Monitor the performance of the automation solution and evaluate its impact on the company

User questions

  • Are there any training sessions available?
  • How can I provide feedback to the development team?
  • What support options are available if we encounter any issues?

Solutions

  • User-friendly interface
  • Continuous support and training
  • Regular updates and enhancements
Exit Entend

Touch Points

  • Solution deployment
  • Performance evaluation
  • Feedback gathering
  • Continuous improvement
  • Expansion
  • Knowledge sharing
Achievements Share experience

User goals

  • Deploy the custom automation solution
  • Measure KPIs
  • Identify achievements reached through the implementation
  • Share insights and best practices
  • Provide feedback to the design company on the effectiveness

User questions

  • What KPIs to track to measure the success of the automation solution?
  • How can I quantify the impact of the solution on our logistics operations in terms of efficiency and cost savings?
  • How can I share my experiences with colleagues?
  • What feedback should I provide to the design company on the effectiveness?

Solutions

  • Performance tracking and reporting
  • Success stories and case studies
  • Highlight specific solutions implemented
  • User advocacy program
  • Referral incentives
  • Encourage users to share their tips, and best practices with their professional networks

Verwaltung mehrerer Projekte

Wir haben dafür gesorgt, dass die Verwaltung von Projekten effizient und in einem visuell ansprechenden Design präsentiert wird, sowie mit robuster Funktionalität – die Möglichkeit, Projektdetails zu bearbeiten, diese zu genehmigen, zusätzliche Bilder hinzuzufügen, den Status „abgeschlossen“, „fertig“ und mehr zuzuweisen. Das System bietet die Möglichkeit, zwischen Reitern wie „Standard“, „Favoriten“, „Bibliothek“ und „Erstellen“ zu wechseln, um Projekte effizient zu verwalten.

Infra 44 Management of multiple projects

Visuelle Artefakte zur Projektunterstützung

Das Unternehmen ist sich der Bedeutung von Arbeitsergebnissen sowohl für die Mitarbeiter als auch für die Kunden bewusst und wollte daher die Möglichkeit schaffen, die geleistete Arbeit mit zusätzlichen Fotos zu bestätigen.

Infra 44 Visual artifacts

Liste der Fotopunkte

Mit Hilfe von hochdetaillierten Karten ermöglicht die Anwendung den Bauingenieuren, Fotos von Orten hinzuzufügen, die als Punkte auf der Karte dargestellt werden. Durch Anklicken einiger dieser Punkte können die Benutzerinnen und Benutzer die Details einsehen, indem sie einfach den Tab „Ingenieurbau“ in der Anwendung folgen.

Infra 44 Photopoint list
Infra 44 banner

den fisher
Dennis Fischer
Entwicklungsleiter INFRA44
Wir und die am Projekt beteiligten Partner sind mit den Ergebnissen sehr zufrieden. Besonders beeindruckt hat uns die Professionalität und Flexibilität des Teams, spezifische Anforderungen zu verstehen und umzusetzen. Das Impltech Team hat es immer verstanden, die Kohärenz des Projekts trotz zusätzlicher Anforderungen zu gewährleisten.

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